خواص اعجاب انگیز روغن سیاهدانه برای سلامتی

روغن سیاه دانه نوعی روغن حامل است که از دانه های گل  Nigella sativa به روش پرس سرد استخراج می شود.
به طور سنتی، روغن سیاه دانه دارای خواص تحریک کننده، گرم کننده و تاثیرات مثبت بر بهبود خلق و خو می باشد.

در طب سنتی سیاهدانه به عنوان یک معجون مکمل با سایر گیاهان دارویی در درمان اکثر بیماری ها به کار گرفته می شود.
روغن سیاه دانه بطور موضعی به منظور آبرسانی، تسکین، تقویت و تغذیه پوست، رفع عفونت های قارچی و لکه های پوستی و نیز برای ترمیم و بازسازی پوست استفاده می شود و موجب صاف شدن، روشن شدن و شفاف شدن پوست خواهد شد. روغن سیاه دانه همچنین در صورتی که بر روی مو اعمال شود، موجب تغذیه و تقویت مو می شود.
روغن سیاه دانه از نظر دارویی، باکتری های مضر را از بین می برد، پاسخ ایمنی قوی پوست را تحریک می کند، روند بهبود پوست را تسهیل کرده و دردهای عضلانی و درد مفاصل را نیز به بهترین شکل تسکین می دهد.
از سوی دیگر روغن سیاه دانه در صورت استنشاق، سلامت دستگاه تنفسی و هضم را تقویت و پشتیبانی می کند.

 

 

 

تاریخچه استفاده از روغن سیاه دانه

 

روغن سیاه دانه از دانه های گیاه Nigella sativa گرفته می شود که بیشتر به گل رازیانه معروف است. همچنین این روغن با نام های مختلف دیگری از جمله Black Oil ،Baraka ،Fitch Oil ،Kalajira Oil  و Kalonji Oil نیز شناخته می شود.
برای بیش از 3000 سال، از دانه های روغنی سیاه دانه برای کاربردهای آرایشی، دارویی و آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. از سیاه دانه به عنوان دارو گیاهی، چاشنی و تسکین دهنده درد و تحریکات موضعی، از جمله گزش، زخم، التهاب و بثورات پوستی استفاده می شده است
بر اساس منابع تاریخی، اعتقاد بر این است که روغن سیاه دانه برای اولین بار توسط آشوریان مصر باستان مورد استفاده قرار گرفته است، جایی که از آن توسط شخصیت های مشهور سلطنتی مانند کلئوپاترا و نفرتیتی برای مراقبت از پوست به شکل یک دارو گیاهی استفاده شده است.

در هند و خاورمیانه، از دانه های سیاه دانه که دارای عطر و طعم تلخ و تندی هستند در ترکیباتی که از فلفل سیاه، پودر پیاز و پونه کوهی تشکیل شده اند استفاده می شود و به عنوان ادویه و طعم دهنده در خوراک حبوبات، پخت نان، خورشت کاری و سبزیجات پخته استفاده می شود
در آیورودا، روغن سیاه دانه عمدتاً به دلیل خاصیت تحریک کنندگی، گرم کننده و تقویت کننده و همچنین به دلیل اثر بخشی بر بهبود روحیه در طیف گسترده ای از کاربردها مورد استفاده قرار گرفته است

مجله سلامتی وطب سنتی ماورای سلامت به تفصیل به این سبک درمان کهن پرداخته است.

 

 


در طب سنتی، از روغن سیاه دانه برای درمان بی اشتهایی، بیماری های مقاربتی و بیماری های زنان استفاده می شود. همچنین اعتقاد بر این است که سیاه دانه برای تحریک اشتها و افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن، کاهش اختلالات عصبی، تعادل مزاج و تقویت هماهنگی بدن و ذهن مفید است.
طبق سوابق تاریخی پزشکان یونانی در قرن 1 میلادی، از سیاه دانه برای تسکین دندان درد، سردرد، گرفتگی بینی و کرم روده استفاده می شده است
با توجه به خاصیت تقویت کنندگی روغن سیاه دانه، پزشکانی مانند بقراط آن را برای بیمارانی که بیماری عمومی و ضعف داشتند تجویز می کردند. دیگر یونانیان باستان از آن برای تحریک شروع قاعدگی و افزایش تولید شیر در زنان استفاده می کردند
در کتاب "الشفاء"، نوشته حکیم ابن سینا، سیاه دانه را با توانایی های درمانی معتبر شناخته و از آن به دلیل خاصیت تقویت کنندگی، تحریک کننده و پیشگیری کننده  تقدیر کرده است. در این کتاب از سیاه دانه به عنوان تقویت کننده انرژی و کاهش ضعف، خستگی، غم و احساس دلسردی صحبت شده است. علاوه بر این، وی کاربرد درمانی سیاه دانه را برای رفع و تسکین علائم سرماخوردگی، تب، سردرد، تحریکات موضعی، زخم ها، اختلالات پوستی، دندان درد و کرم روده و انگل تأیید کرده است.

 

خواص روغن سیاه دانه

 

ترکیبات شیمیایی روغن سیاه دانه شامل اسید پالمیتیک، اسید استئاریک، اسید اولئیک و اسید لینولئیک هستند و از ترکیبات اصلی این روغن محسوب می شوند.

 

اسید پالمتیک به دلیل داشتن خواص زیر مشهور است:

 

خاصیت نرم کنندگی 
نرم کردن مو ها بدون ایجاد چربی اضافه و احساس سنگینی و چسبندگی
متداول ترین اسید چرب اشباع می باشد.
 

اسید استئاریک به دلیل داشتن خواص زیر شناخته می شود:

 

دارای خواص پاک کنندگی است که باعث از بین رفتن آلودگی، عرق و سبوم اضافی از پوست و مو می شود.
یک ماده امولسیون کننده ایده آل برای اتصال آب و روغن است.
به افزایش ماندگاری محصولات مراقبت از پوست و مو کمک می کند.
بدون کاهش درخشش و احساس سنگینی، موها را از آسیب های خارجی محافظت می کند.
پوست را نرم می کند.
 

اسیدهای اولئیک (امگا 9) دارای خواص زیر است:

 

لطافت، رطوبت و درخشندگی پوست و مو را حفظ می کند.
رشد موهای ضخیم تر و قویتر را تحریک می کند.
چین و چروک های زودرس و خطوط ریز را کاهش می دهد.
شوره سر را از بین برده و  رشد مو را تسریع میکند.
از پوست و مو محافظت می کند.
خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد.
از التهاب و درد مفاصل جلوگیری می کند.

 

اسیدهای لینولئیک (امگا 6) دارای خواص زیر است:

موها را شاداب کرده و رشد آنها را تقویت می کند.
بهبود زخم را تسریع می بخشد.
در فرمولاسیون صابون ها و روغن های سریع خشک شونده یک امولسیون کننده موثر است.
خواص ضد التهابی دارد.
تسکین جوش و آکنه
حفظ رطوبت در پوست و مو 
وجود آن در روغن های گیاهی موجب مناسب بودن آن روغن برای پوست های چرب و مستعد آکنه می شود.
افزایش لطافت و خاصیت ارتجاعی پوست برای جلوگیری از پیری زودرس

 

 

 

 

https://gitlab.com/TobiMetz3

 

http://qooh.me/TobiMetz3

 

https://www.divephotoguide.com/user/TobiMetz3

 

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11396837

https://independent.academia.edu/JennyTucker289

http://edu.fudanedu.uk/user/wesleycruz1/

http://fudanedu.uk/user/wesleycruz1/

http://jobs.ict-edu.uk/user/wesleycruz1/

http://ict-edu.uk/user/wesleycruz1/

 

 

پایان نامه ارشد (خسارات قابل مطالبه در حقوق ایران )

خسارات قابل مطالبه در حقوق ایران



برای توضیحات بیشتر بر روی عنوان زیر کلیک کنید

پایان نامه ارشد (خسارات قابل مطالبه در حقوق ایران )

پایان نامه ارشد (وظایف مدیریتی زن و مرد در تحکیم بنیان خانواده )

وظایف مدیریتی زن و مرد در تحکیم بنیان خانواده



برای توضیحات بیشتر بر روی عنوان زیر کلیک کنید

پایان نامه ارشد (وظایف مدیریتی زن و مرد در تحکیم بنیان خانواده )

خرید لگو ارزان

لگو چیست ؟ اسباب بازی لگو، قطعه های مکعب و مستطیل شکل پلاستیکی رنگی هستند که به راحتی به هم متصل و از هم جدا می شوند. با کمک این قابلیت آجرهای لگو، کودکان می توانند بارها و بارها شکل های مختلفی بسازند. لگو در واقع نوعی اسباب بازی خانه سازی است که جنس آن از کائوچو یا پلاستیک می باشد اما آنچه که این اسباب بازی را از دیگر اسباب بازی ها متمایز می کند، داشتن تم های کارتونی، تعداد زیاد قطعات، کیفیت قطعات، تنوع در مدل و ساختار، ارائه عروسک های ویژه و اختصاصی و طراحی حرفه ای متناسب با سن کودکان می باشد. بازی لگو به عنوان یک بازی فکری در ایجاد و بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان بسیار تاثیرگذار است به این صورت وقتی کودک با قرار دادن قطعات در کنار یکدیگر چیزی جدید می‌سازد، احساس غرور و پیروزی می‌کند و همین باعث اعتماد به نفسش می‌شود. برای کودکان خلاقی که عاشق کار با دستان خود هستند، مجموعه اسباب‌بازی‌های فکری لگو می‌تواند برای ساعت‌ها آن‌ها را درگیر کند و سرگرم نگه دارد. خرید لگو برای کودکان علاوه بر اینکه لحظات شاد و مفرحی را برایشان فراهم می‌کند، می‌تواند مهارت‌های آن‌ها را توسعه دهد و مهارت‌های اساسی مانند تفکر منطقی و حل مسئله را در کودکان بهبود بخشد. ما در مجموعه بازی‌دونه لگوهای جذاب و متنوعی را برای فرزندان خردسال شما فراهم آورده‌ایم تا بتوانند سازه‌های مورد علاقه خود را بسازند و از آن‌ها لذت ببرند. از بلوک‌های ساختمانی ساده و کلاسیک برای کودکان کم‌سن‌وسال، تا مجموعه‌های ساختمانی بسیار پیچیده‌تر برای کودکان بزرگتر، همه در اینجا جمع شده‌اند. برای انتخاب یا خرید لگو ارزان موردنظر خود کافیست، توضیحات آن را بخوانید، آن‌ها با یکدیگر مقایسه کنید و با توجه به سن فرزند دلبندتان و علایقی که دارد، بهترین گزینه را برای او خریداری کنید.

Two moral stories for kids - free

Two moral stories for kids - free

 

 

Stella and the sun moral story for kids

 

 

z5_bmr5.jpg

 

once upon a time there was a cute girl named Stella who liked to climb everything. She was going up on the chair! She used to climb on the table and in short, she climbed on everything! She even climbed trees.

Stella wanted to climb so high that she could catch the sun with her little hands! One day, Stella’s parents took her to a very, very high mountain! Even though Stella became very tired on the way. She was was happy Because she knew that when she reached the top of the mountain, she would be very close to the sun and she thought that she could take it from the sky for herself.

After hours of climbing, Stella and her mother and father reached the top of the mountain! But the sun was still in the sky and Stella could not reach it. That’s why she turned to his father and said:
Dad! Can we take the sun home with us?

Stella’s father tried to take the sun, but after a little effort he said:
No! My hand does not touch the sun!

But suddenly a thought came to his mind! He said to Stella:
Maybe if you sit on my shoulder, you will reach it!

Stella sat on dad’s shoulders with her mother’s help. When Dad stopped, Stella was closer to the sun! Stella stretched her hand and stretched until finally she was able to hold the sun in her hand. Stella smiled happily! Now she could take the sun home to keep for herself! But as soon as Stella put the sun in her pocket, everything got dark and it started to get cold! But it didn’t matter to Stella! Because the sun was in her pocket and it warmed her! Stella was so happy that she didn’t notice any of this happening!
After playing with the sun for a while, Stella said:
We have to go back home so I can show the sun to my friends and play together!

A few hours later, when Stella and her parents arrived in the city, everyone in the city was sleeping, because it was night! Stella waited for a few more hours, but still it was not morning and no child came out of the house. All the houses were closed. All the flowers had faded and a cold wind was blowing.
When Stella saw that the morning did not come, she put the bright and luminous sun in the drawer and fell asleep!

A few hours later he woke up with a sound! The children were singing in the street! They read one poem after another:
It’s dark everywhere
how cold the weather is
I wish the sun would return to the sky
Golden and bright sun
where are you?
Maybe someone came
He took you and put you in his pocket!
kind sun
come back to the sky

Stella quickly went to her friends and said:
Guys! Guys! I didn’t know that if there is no sun, it will be cold everywhere and the trees will dry and the sky will be dark!

Do you know where the sun is? children asked confused.

 

 

 

Timmy, the king of jungle moral story for kids

 

 

 

In a green forest, many small and big animals lived. Every morning, when the sun rose, all the baby animals gathered by the river and played together! Then they would sit and eat the food that their mother had prepared.

Timmy was a little tiger cub who happily woke up every morning, took his food bowl, and went to the river! But when it was time to eat, he would always take his food dish and go behind the trees and eat secretly. One day when he was eating his food, he heard laughter! He looked behind him and saw baby lizard and baby lion laughing loudly!

Timmy asked angrily.
Why are you laughing?

The baby lion said:
Ah! Do you want me to give you some of my food to eat?

Baby lizard said:
Do you only eat so much with your big body?

Timmy was upset and ran home crying! When her mother saw her crying, she asked sadly:
Dear son! What happened?

Timmy cried:
Baby animals bring a lot of food with them every day! But I am an intelligent tiger cub; my food is the least!

His mother said:
Well, I will feed you as much as you like! Are you hungry?

Timmy said:
No!

His mother said:
So why are you crying?

Timmy said:
Because the kids make fun of me and say that I eat the least! They say that whoever eats more is stronger!

Timmy’s mother said:
It’s not like that, my son! Everyone eats as much as he can! They eat all the meat their father brings them every day, but you keep some of it in a safe place every day.

Timmy asked:
What does it mean? A safe place?

His mother said with a laugh.
You will understand what I mean later!

Days passed and passed until one day, the crow woke everyone up and said:
I have hot news! The king of the jungle has woken up! The race is on its way! What does the king think? All the people of the forest! Please, everyone, come to the shelter! We must go to see the lion king, the king of the jungle.

All the animals went to the big lion sanctuary with their babies! The lion came out of his shelter and said to the animals:
Today I want to choose the future king of the jungle.

All the animals were happy to hear this news. Lion continued:
But choosing the king of the jungle takes work. That’s why we have to hold a contest! Any baby animal that can bring the crown of the king of the jungle from inside the cave of the mountain will become the king of the jungle!

The next day, all the baby animals went to the high mountain with a small backpacks.

Timmy ‘s mother also put a food container in Timmy ‘s backpack and said to him:

Remember when I told you that you keep some of your food in a safe place every day?

Timmy said in surprise:
Yes!

His mother showed him the dish and said:
These are the same foods! When you reach the mountain, give this dish to Mr. Eagle!

Timmy asked:
Mr. Eagle?

His mother laughed and sent him to the high mountain!

When all the baby animals reached the mountain, they saw a giant and angry eagle standing in front of the cave door, not allowing anyone to enter the cave. He growled:
Baby animals! What have you brought me?

 

 

For see more moral storis for kids click on moonzia and momlovesbest link site!

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

کفپوش اپوکسی چیست؟

در پاسخ به سوال کفپوش اپوکسی چیست؟ می توان گفت کفپوش اپوکسی، پوششی از جنس پلیمر است که روی بتن یا موزاییک در لایه های مختلف اجرا می شود. اپوکسی را نمی‌توان روی آسفالت اجرا کرد ولی سطوحی مانند سنگ، بتن یا موزاییک برای اجرای اپوکسی مناسب هستند. در نتیجه اگر سطح شما دارای پستی بلندی بالایی است پیشنهاد می کنیم قبل از اجرای کفپوش اپوکسی، زیرایند را با بتن ماله پروانه یا موزاییک پوشش دهید. البته در این شرایط موزاییک همواره به صرفه تر است.

حال این سوال مطرح می شود که چرا باید سنگ، بتن یا موزاییک را با کفپوش اپوکسی پوشش داد؟

با ما همراه باشید تا از مزیت های کفپوش اپوکسی برایتان بگوییم.

مزایای کفپوش اپوکسی

اولین ویژگی کفپوش اپوکسی حفاظت آن از سطح زیر خود در برابر سایش و فرسایش است. این ماده یک سطح تمیز، یکدست و بدون درز ارائه می دهد. جالب است بدانید اپوکسی هرگز گرد و غباری از خود ایجاد نمی کند.

کفپوش اپوکسی دارای مقاومت مکانیکی بالایی است و می تواند حدود ? تا ? تن بار را تحمل کند. علاوه بر این، اپوکسی دارای مقاومت شیمیایی خوبی در برابر اسید، قلیا، حلال و سایر مواد شیمیایی است.

جدا از مسائل فنی ظاهر کفپوش اپوکسی بسیار مدرن، شیک و زیباست. جهت اجرای این کفپوش هیچ گونه محدودیت در مورد رنگ بندی وجود ندارد. در شرکت ماناپلیمر مشتری می تواند فام و رنگ دلخواه خود را از این صفحه انتخاب کند. ویژگی کاربردی این کفپوش ها قابلیت خط کشی و علامت گذاری آن است.

در نهایت باید بگوییم که تمیز کاری کفپوش های اپوکسی بسیار راحت است و شما هیچ گونه نگرانی در زمینه شستشوی آن نخواهید داشت.

معایب کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی دارای معایب جدی نمی باشد و به همین جهت است که استفاده از آن در سال‌ های اخیر افزایش یافته است. ولی از ضعف های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد

  1. هزینه آن به ازای هر متر مربع در مقایسه با رنگ های معمولی بالاتر است چون از مواد اولیه گرانتری استفاده می شود و نسبت به رنگ خیلی مقاوم تر است.
  2. در بعضی از کاربرد ها که انعطاف پذیری کفپوش برای ما اهمیت دارد ممکن است اپوکسی شکننده محسوب می شود.
  3. اپوکسی در صورتی که در معرض نور آفتاب قرار گیرد تمایل به زرد شدن و افت براقیت خواهد داشت و بعد از گذشت زمان دچار پدیده گچی شدن خواهد شد

 

.

c1_jdz5.jpg

.

.

کاربرد کفپوش اپوکسی در چه زمینه هایی است؟

کفپوش اپوکسی رایج ترین نوع از کفپوش های صنعتی محسوب می شود. همانطور که در بخش قبل ذکر گردید اپوکسی کف دارای مزایای عمده ای می باشد و عموما در صنایع زیر استفاده می‌گردد:

?) دارو سازی ?) نفت گاز و پتروشیمی  ?) صنایع آب فاظلاب  ?) صنعت مواد شوینده  ?) انبارداری  ?) صنایع خودرو سازی ?) تولید قطعات کامپیوتر و آی تی  ?) صنایع حمل و نقل ریلی ?) کارخانه های مواد شیمیایی و رنگزری  ??) بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ??) سالن های ورزشی  ??) پارکینگ ها  ??) تولید مواد غدایی  ??) صنایع تولید مواد آرایشی ??) صنایع بسته بندی ??) تصفیه آب و تصفیه خانه ها  ??) اتاقهای ابزار دقیق  ??) اتاق های سرور  ??) صنایع فولاد

انواع کفپوش اپوکسی

اپوکسی کف با توجه به کاربردی که از آن انتظار می رود، به روش های مختلف ساخته و اجرا می شود. شاید بیش از ده نوع کفپوش اپوکسی مختلف وجود دارد که در زیر به توضیح مهم ترین انواع آن می پردازیم. هر کدام از انواع زیر در مقاله هایی جداگانه به صورت مفصل توضیح داده شده اند، از طریق لینک های آبی رنگ می توانید این مقالات را مطالعه کنید.

کفپوش اپوکسی صنعتی

یکی از انواع مهم کفپوش های صنعتی، اپوکسی با ترافیک بالا است که مخصوص کارخانجاتی طراحی شده است که در آن ماشین آلات و وسایل سنگین تردد دارند. با توجه به بار و اصطکاک ماشین آلات می توان کفپوش اپوکسی را در ضخامت های مختلفی اجرا کرد. به عنوان مثال کفپوش سه میلی متری اپوکسی بار حدود ? تا ? تن را به خوبی تحمل می کند. در صورت تردد لیفتراک های سنگین تر از کفپوش هایی با ضخامت بالاتر استفاده می شود.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک از تجمع بار روی سطح جلوگیری می کند و دارای خاصیت رسانایی می باشد. از این کفپوش در مکان هایی که به دنبال حذف الکتریسیته ساکن هستند استفاده می شود. به عنوان مثال در اتاق های سرور از اپوکسی آنتی استاتیک استفاده می کنند تا به سرور ها آسیبی نرسد. همچنین در اتاق های جراحی از این کفپوش ها استفاده میکنند زیرا دستگاه های پزشکی نسبت به الکتریسیته ساکن حساس هستند.

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

کف بیمارستان ها و اتاق‌های تمیز باید به نحوی اجرا گردند که کمترین میزان آلودگی را جذب کرده و از رشد باکتری جلوگیری کنند. کفپوش های اپوکسی آنتی باکتریال در موارد خاص به همراه ذرات نانو نقره تهیه می شوند تا خاصیت از بین بردن میکروب ها را داشته باشند. در کشور عزیزمان به علت قیمت بسیار بالای ذرات نانو نقره از این ماده استفاده نمی کنند. خوشبختانه کفپوش اپوکسی بیمارستانی، حتی اگر فاقد نقره باشد، می تواند از رشد باکتری های جلوگیری کند.

کفپوش اپوکسی پارکینگ

امروزه در پارکینگ مراکز خرید بزرگ و ساختمان های تجاری از کفپوش اپوکسی پارکینگ استفاده می شود. این کفپوش های قابلیت خط کشی دارند، ضد لغزش و سایش بوده و به راحتی تمیز می شوند. تمام این ویژگی ها در کنار قیمت مناسب، کفپوش اپوکسی را به بهترین گزینه جهت پوشش کف پارکینگ تبدیل کرده است.

کفپوش اپوکسی در منزل

اگرچه پوشش اپوکسی کف برای مقاصد صنعتی طراحی شده است ولی تنوع فام، یکپارچه بودن، عایق بودن و خیلی از خواص آن باعث شده که از کفپوش اپوکسی در منازل نیز استفاده گردد. با ترکیب رنگ های مختلف می توان سطحی کاملاً زیبا و جذاب ایجاد نمود که بسیار چشم نواز بوده و به لحاظ تزئینی بسیار جالب توجه است. در این کفپوش ها از لاک اپوکسی شفاف که محصولی وارداتی است استفاده می شود.

کفپوش اپوکسی سه بعدی

یکی از کاربردهای مهم و دکوراتیو اپوکسی کف، کفپوش اپوکسی سه بعدی است. در این خصوص با تلفیق سیستم اپوکسی با یک نقاشی سه بعدی که توسط لاک اپوکسی محافظت می شود می توان یک زیبایی ویژه ای ایجاد کرد که در سالیان اخیر بسیار مورد توجه واقع شده است. روش اجرا و مواد کفپوش اپوکسی سه بعدی کاملاً مشابه با کف پوش اپوکسی در منزل است و صرفاً یک نقاشی سه بعدی بر روی سطح نصب می گردد که زیبایی ویژه ای را ایجاد می کند.

 

بیمه شخص ثالث در ماه حرام

بیمه شخص ثالث در ماه حرام

 

نرخ دیه کامل انسان در سال ????

 

به منظور تعیین نرخ دیه کامل انسان در سال ????، بر اساس شاخص اعلام شده توسط بانک مرکزی و توجه به نرخ تورم، رئیس قوه قضاییه این نرخ را تعیین می‌کند. در سال ????، نرخ دیه کامل در ماه‌های غیر حرام یا عادی، ??? میلیون تومان و در ماه‌های حرام معادل ? میلیارد و ??? میلیون تومان است. افرادی که به دلایل مختلفی مثل تصادف با عابر پیاده محکوم به پرداخت دیه کامل در سال ???? هستند، باید بسته به نوع آسیب وارده، مبلغ مشخصی را پرداخت کنند. لازم به ذکر است که دیه، یکی از شاخص‌های مهم قانونی کشور ماست و محاسبه آن با توجه به نرخ سال جاری لازم الاجرا است.

 

دیه کامل مرد در سال ????

 

دیه کامل مرد در سال ???? در ماه‌های غیر حرام یا عادی، ??? میلیون تومان و در ماه‌های حرام، به مقدار یک سوم دیه کامل افزایش می‌یابد. بنابراین، دیه کامل مرد در ماه‌های حرام معادل ? میلیارد و ??? میلیون تومان است. اگر شخصی به دلیلی مثل تصادف با عابر پیاده محکوم به پرداخت دیه کامل مرد در سال ???? باشد، باید بسته به نوع آسیب وارده، مبلغ مشخصی را پرداخت کند.

 

z4_l651.jpg

 

دیه کامل زن در سال ????

 

دیه زنان یکی از موضوعاتی است که در قوانین جزایی کشور ما بسیار بحث برانگیز است. در قانون مجازات اسلامی، دیه قتل مردان دو برابر دیه زنان تعیین شده است که این موضوع، موجب شده تا نقد و انتقادهای زیادی بر این موضوع وارد شود. با این حال، در صورتی که دیه کمتر ازیک سوم دیه کامل باشد، هیچ تفاوتی بین دیه زن و مرد وجود نخواهد داشت. در نتیجه، دیه کامل زن در سال ????، برابر با مبلغ ??? میلیون تومان در ماه‌های عادی و ??? میلیون تومان در ماه‌های حرام است.

 

مطالب مفید دیگر در مورد بیمه مرتبط با بیمه ثالث ایران و قیمت بیمه شخص ثالث ایران اطلاعاتی کاملتر را در مورد بیمه ثالث در اختیار می‌گذارند. همچنین بخش استعلام بیمه ثالث ایران و یا محاسبه بیمه بدنه ایران  اطلاعات قیمتی در مورد این دو موضوع را در اختیار قرار می‌دهند. با دنبال کردن این موضوعات اطلاعات کاملی در مورد بیمه ثالث خواهید داشت.

 

 

قانون برابری دیه زن و مرد و بیمه شخص ثالث

 

با توجه به تبصره ? ماده ? قانون بیمه شخص ثالث، دیه زیان دیدگان تصادفات رانندگی بدون توجه به جنسیت، از صندوق تامین خسارات بدنی پرداخت می‌شود. به عبارت دیگر، میان دیه زن و مرد در تصادفات رانندگی تفاوتی وجود ندارد و دیه برای هر دو جنس برابر است. در ماده ?? قانون بیمه شخص ثالث نیز ذکر شده است که بیمه‌گر موظف است خسارت وارده به زیان‌دیدگان را بدون توجه به جنسیت و دین پرداخت کند. در نتیجه، همه افراد جامعه، برابراً از حقوق قانونی خود دریافت دیه برخوردارند. لذا، اگر شما یکی از زیان دیدگان تصادفات رانندگی هستید، می‌توانید با اعتماد به قانون، حقوق خود را از طریق دریافت دیه به دست آورید.

 

به طور خلاصه، دیه کامل در سال ???? بسته به جنسیت و ماه محاسبه می‌شود و برای محاسبه آن نیاز به توجه به نرخ جاری لازم الاجرا است. با این حال، در تصادفات رانندگی بیمه شخص ثالث، دیه زیان دیدگان برای هر دو جنس برابر است و تفاوتی وجود ندارد. در نهایت، افراد می‌توانند با اعتماد به قانون، حقوق خود را از طریق دریافت دیه به دست آورند.

بهترین متخصص درمان زگیل تناسلی زنان در مشهد

زگیل تناسلی چیست ؟

از کجا می آید و با ما چه میکند ؟

در این پست که از کانال تگرام دکتر دیانا حسینی بهترین متخصص درمان زگیل تناسلی زنان در مشهد برداشته شده است قصد داریم همه چیز درباره زگیل تناسلی را شرح دهیم . از ایجاد تا درمان زگیل تناسلی.

علت به وجود آمدن زگیل تناسلی در زنان

همه افرادی که از نظر جنسی فعال هستند در برابر عوارض HPV از جمله زگیل تناسلی آسیب پذیر هستند

این علائم به این معنی است که شما ممکن است  زگیل تناسلی داشته باشید :

 یک یا تعداد بیشتر توده یا توده بدون درد در اطراف واژن، آلت تناسلی یا مقعد

 خارش یا خونریزی از ناحیه تناسلی یا مقعد

- شریک جنسی که زگیل تناسلی دارد، حتی اگر علائمی نداشته باشید.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یکی از شایع ترین علل بیماری های مقاربتی در مردان و زنان در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای در حال توسعه است. شایع ترین تظاهرات HPV در ناحیه تناسلی زگیل های آنوژنیتال یا کندیلوماتا آکومیناتا است.

 این ضایعات به صورت پاپول، ندول یا رشد نرم، رشته‌ای، صورتی، بی‌حرکت یا ساقه‌دار ظاهر می‌شوند. معمولاً رشد اگزوفیتی شبیه به گل کلم وجود دارد و معمولاً بدون علامت است.  

چند نکته در خصوص زگیل های تناسلی :

 بیش از نیمی از افراد فعال جنسی در طول زندگی خود به HPV آلوده می شوند.

بخش های تناسلی علیرغم خوش خیم بودن، به دلیل عدم درمان موثر، با بار بیماری و کاهش کیفیت زندگی همراه است.

 واکسن های پیشگیری کننده عفونت HPV که شایع ترین واکسن های پرخطر و کم خطر را هدف قرار می دهند، در برنامه ملی ایمن سازی بسیاری از کشورها در سال 2008 گنجانده شده اند.

مطالعات نشان می دهند که برنامه واکسیناسیون عمومی HPV در کاهش قابل توجه شیوع زگیل تناسلی در بین بیماران واجد شرایط واکسن در کشورهایی که به طور موثر برنامه واکسیناسیون را دنبال میکنند موثر بوده است.

زگیل تناسلی را بشناسیم ؟

زگیل تناسلی زائده های نرمی هستند که روی اندام تناسلی ظاهر می شوند.  آنها می توانند باعث درد، ناراحتی و خارش شوند. آنها یک عفونت مقاربتی (STI) هستند  که توسط سویه های کم خطر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)،  HPV  شایع ترین بیماری در بین همه بیماری های مقاربتی است.

در مورد تاثیر کاندوم در پیشگیری از زگیل تناسلی به این موضوع مهم دقت داشته باشید که کاندوم 100 درصد از انتقال زگیل تناسلی جلوگیری نمیکند، اما به طور قابل توجهی بار ویروسی را که وارد بدن می شود کاهش می دهد. با توجه به این نکته که اکثر افراد آلوده هیچ علامتی از عفونت ندارند ، پس استفاده از کاندوم میتواند شانس انتقال ویروس زگیل تناسلی را کاهش دهد. در اکثرمواقع سیستم ایمنی به تنهایی حریف ویروس زگیل تناسلی میشود و معمولاً در عرض 12 تا 18 ماه قادر به مقابله با این ویروس و حذف کامل آن از بدن است. البته که سلامت جسمی و تغذیه صحیح و موارد دیگری که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد نقش تعیین کننده در این که سیستم ایمنی وظیفه خود را به درستی انجام دهد دارد.

 

 

آیا انواع شیرآلات ساختمانی و بهداشتی را می شناسید؟

آیا انواع شیرآلات ساختمانی و بهداشتی را می شناسید؟

شیرآلات ساختمانی انواع گوناگونی دارد که از نظر مکانیزم عملکرد، قیمت شیرآلات و حتی کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند.  چهار گروه اصلی شیرآلات عبارتند از: شیر روشویی، شیر توالت، شیر حمام و شیر ظرفشویی. تقریباً تمام این گروه ها می توانند از انواع شیرآلات کلاسیک، اهرمی، هوشمند و یا پدالی باشند. طبیعتاً قیمت شیرآلات هوشمند از قیمت شیرآلات بهداشتی معمولی بالاتر است. پس حتما در نظر داشته باشید که بودجه ای که برای خرید شیرآلات کنار گذاشته اید، متناسب با رِنج قیمت نوع شیر آلات مورد نظر شما باشد. در این مقاله با انواع مکانیزم شیرآلات آشنا می شوید.

شیرآلات ساختمانی

در میان انواع شیرآلات بهداشتی، بعضی مدل ها مانند شیرآلات هوشمند خاص تر و بعضی مانند شیرآلات اهرمی، رایج تر هستند. قیمت شیرآلات بهداشتی بسته به تکنولوژی به کار رفته در آنها متفاوت است. در بازار شیرآلات ارزان قیمت و شیرآلات لوکس عرضه می شود تا امکان خرید شیرآلات بهداشتی برای تمامی اقشار جامعه فراهم باشد. به طور معمول بیشتر مردم برای انتخاب شیرآلات به شکل ظاهری، برند، قیمت شیرآلات ساختمانی، جنس و گارانتی شیرآلات دقت می کنند. برخی ویژگی های کاربردی، مانند پرلاتور و تنوع پاشش آب نیز می تواند در انواع شیرآلات وجود داشته باشید که تجربه کار با شیر آب را بهبود بخشد. در ادامه انواع شیرآلات از نظر مکانیزم معرفی شده است.

kitchen_sink_faucet_u1z.jpg

 

شیرآلات کلاسیک

 شیرآلات کلاسیک نسل قدیمی تر شیرآلات مخلوط هستند. دستگیره کنترل آب در شیرآلات کلاسیک به صورت پیچی است. معمولاً دستگیره آب سرد در سمت راست و دستگیره آب گرم در سمت چپ شیرهای کلاسیک قرار دارد. اخیراً تولید این شیرآلات به نسبت شیرآلات اهرمی در ایران کاهش یافته است و جای خود را به تولید انواع شیرآلات اهرمی، چشمی و یا لمسی داده است.

شیرآلات اهرمی

شیرآلات اهرمی برای سال ها رایج ترین انواع شیرآلات بوده و هستند. این نوع شیرآلات دارای یک کارتریج یا مغزی شیر اهرمی هستند که فشار و دمای آب را تنظیم می کند. زمانی که کاربران دسته اهرمی شیر آب را می چرخانند در واقع حرکت دسته کارتریج را کنترل می کنند. شیرآلات اهرمی در انواع رنگ ها و مدل ها تولید می شوند و گستره قیمتی بسیار متنوعی نیز دارند.

شیرآلات هوشمند

شیرآلات هوشمند، برخلاف شیرآلات اهرمی و کلاسیک که بر پایه عملکرد مکانیکی اجزا ساخته می شوند، دارای اجزای الکترونیکی هستند. مثلاً شیرآلات چشمی به واسطه اشعه مادون قرمز وجود دست ها در زیر شیر را تشخیص می دهند و جریان آب را برقرار و قطع می کنند. ممکن است طبق تنظیمات پس از مدتی (معمولاً ?? تا ?? ثانیه) آب به صورت خودکار قطع شود. شیرآلات دیجیتال دارای یک صفحه نمایشگر دیجیتال هستند که مشخصات آب خروجی مانند دمای آب را نشان می دهد. می توانید تنظیمات مورد نظر خود را در شیرآلات دیجیتال ذخیره کنید و با فشار یک دکمه آب را در دما و فشار مورد پسندتان دریافت کنید! شیرآلات لمسی نیز به واسطه برقراری تماس دست با بخش مشخصی از بدنه شیر با علمک آن قطع و وصل می شوند و نیازی به تماس دست با دسته شیر وجود ندارد. این نوع شیرآلات برای نصب در آشپزخانه بسیار مناسب هستند و در زمان آشپزی که کف دست شما چرب و یا آغشته به سایر مواد غذایی است، می توانید به کمک ساعد دست خود شیر آب آشپزخانه را کنترل کنید.

شیرآلات پدالی

شیرآلات پدالی بر اساس قطع و وصل جریان آب به واسطه یک پدال پایی عمل می کنند که در نزدیکی سینک و بر روی زمین نصب می گردد. این نوع شیرآلات در اماکن عمومی بسیار کاربردی هستند و از نظر بهداشتی نیز شرایط بهتری را فراهم می آورند، چرا که نیازی به تماس دست با شیر آب وجود ندارد. حجم جریان آب در شیرآلات پدالی به واسطه فشار پا بر روی پدال تعیین می شود.

شناخت انواع شیرآلات بهداشتی و ساختمانی چه کمکی به شما می کند؟

در زمان خرید شیرآلات بهداشتی، نکات مهمی مانند قیمت شیرآلات، گارانتی، نحوه برخورد فروشنده یا تیم پشتیبانی تولیدکننده، زیبایی ظاهری شیر آب و... اهمیت بسیاری دارد. اما پیش از پرداختن به این موارد حتماً باید کاربرد مورد نظر خود را در ذهن داشته باشید و شیرآلات متناسب با نیاز خود خریداری کنید تا به صورت بهینه زندگی را برای شما ساده ترکنند؛ وگرنه وظیفه اصلی همه شیرآلات فراهم آوردن دسترسی به آب است. پس با دانستن انواع شیرآلات، کارکرد و کاربرد آن ها می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

جمع بندی

با اینکه تمام شیرآلات جهت دسترسی ساده به آب مورد استفاده قرار می گیرند هر یک برای کاربردی خاص مناسب تر هستند. به طور مثال کار با شیرآلات اهرمی نسبت به شیرآلات کلاسیک ساده تر است. یا شما می توانید شیرآلات چشمی را بدون نیاز به تماس دست و شیرآلات لمسی را فقط با اندکی تماس بخش معین شیر کنترل کنید. انواع شیرآلات پدالی نیز وجود دارد که بدون نیاز به تماس دست و فقط با فشار یک پدل پایی باز و بسته می شوند. هنگام خرید شیرآلات بهداشتی بهتر است پیش از توجه به قیمت شیرآلات، کاربرد مورد نظر خود را تعیین کنید.

منبع