لوله کشی آب ساختمان

لوله کشی آب ساختمان

یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های هر ساختمان، لوله کشی آب ساختمان است. در ساختمان سازی از لوله های پلاستیکی، سیمانی و فلزی برای لوله کشی استفاده می شود. لوله کشی آب باید به گونه ای باشد که آب گرم و سرد را از مبدا به شیرآلات به صورت یکسان توزیع کند.

روش های لوله کشی آب ساختمان

دو روش برای لوله کشی آب ساختمان وجود دارد که عبارتند از:

لوله کشی آب کلکتوری

در این روش از یک وسیله به نام کلکتور استفاده می شود. در لوله کشی به روش کلکتوری از هیچ اتصالی استفاده نمی شود و لوله کشی به صورت مستقیم از سمت کلکتور به سمت شیرآلات اجرا می گردد. در این روش اجرای آب گرم و سرد ساختمان به صورت مجزا می باشد و این مورد یکی از امتیازهای لوله کشی آب کلکتوری است.

لوله کشی آب انشعابی

یکی از روش های ستنی لوله کشی آب، لوله کشی آب انشعابی می باشد که به منظور انشعاب گرفتن از شیرها از یک سه راهی استفاده می کنند. در قدیم برای لوله کشی آب انشعابی از لوله های آهنی استفاده می کرده اند اما امروزه از لوله های پلیمری استفاده می کنند. این روش به دو صورت لوله کشی انشعابی توکار و لوله کشی انشعابی روکار انجام می شود.

نکات مهم در رابطه با لوله کشی آب ساختمان

برای لوله کشی آب ساختمان از مرحله نصب تا اجرای نهایی نکات و قوانینی وجود دارد که اگر لوله کشی مطابق با این نکات انجام نشود مشکلاتی برا آن پیش می آید. پس رعایت نکات زیر الزامی می باشد.

  • یکی از اصلی ترین و مهمترین موارد در لوله کشی آب ساختمان، رعایت تناسب عمق لوله کشی با عمق بستر لوله کشی می باشد. به عنوان مثال لوله های آب فاضلاب ساختمان باید در مکانی نصب گردند که عمق متوسط داشته باشد یعنی نه عمق آن زیاد باشد و نه سطحی.
  • جنس لوله یکی دیگر از موارد مهم هنگام لوله کشی آب ساختمان است. به عنوان مثال جنس لوله ای که برای آب آشامیدنی استفاده می شود با جنس لوله ای که برای آب فاضلاب ساختمان استفاده می شود متفاوت است.
  • توجه به اندازه قطر لوله نیز مهم می باشد. به عنوان مثال لوله ای که برای لوله کشی فاضلاب ساختمان استفاده می شود باید قطر نسبتا زیادی داشته باشد تا مشکلاتی از جمله گرفتگی و انسداد لوله را به همراه نداشته باشد.
  • یکی دیگر از نکات مهمی که در لوله کشی آب باید مدنظر قرار داد، تاثیرات دمای محیط بر روی لوله ها است. تابش نور مستقیم خورشید و یا سرمای زیاد می تواند بر عمر مفید لوله ها تاثیر بگذارد.
  • در ساختمان های بلند باید از پمپ برای تامین فشار آب لازم استفاده کرد.

لوله کشی فاضلاب ساختمان

یکی از موارد مهمی که در هنگام ساخت ساختمان باید به آن توجه کرد، لوله کشی فاضلاب ساختمان است. اتصالات لوله کشی فاضلاب در مقایسه با اتصالات لوله کشی آب بسیار پیچیده تر می باشند به همین منظور اگر لوله کشی فاضلاب به صورت اصولی و صحیح انجام نشود مشکلاتی را برای ساکنین ساختمان به وجود می آورد.

نکات مهم در رابطه با لوله کشی فاضلاب ساختمان

  • از بست های استاندارد و مخصوص برای نگهداری لوله ها استفاده کنید.
  • به منظور کنترل فشار نقطه ای، یک مقوا تا خورده در زیر لوله قرار دهید.
  • از قرار دادن لوله های پلیمری در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • کفشوهایی که در تراس یا بالکن قرار دارند را به صورت مستقیم به فاضلاب شهری متصل نکنید.
  • لوله های استاندارد را برای لوله کشی فاضلاب استفاده کنید لوله های استاندارد باید تحمل فشار حداقل 6 اتمسفر را داشته باشند.

 

خدمات لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب ساختمان توسط تاسیسات نوبهار

تاسیسات نوبهار با سال ها سابقه در زمینه تاسیسات ساختمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. از جمله خدماتی که توسط تاسیسات نوبهار ارائه می گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات 24 ساعته لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب ساختمان
  • تعمیر و تعویض اتصالات لوله فاضلاب و لوله آب ساختمان
  • نصب و راه اندازی اولیه لوله کشی ساختمان
  • سرویس لوله کشی ساختمان
  • نصب شیرآلات

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب ساختمان می توانید به صورت رایگان با مشاوران تاسیسات نوبهار در تماس باشید.

دلیل و اهمیت استفاده از کلاه ایمنی در محیط کار

دلیل و اهمیت استفاده از کلاه ایمنی در محیط کار

به نقل از وبسایت ایمنی ها؛ اگر در یک مکان در حال ساخت یا هر محل دیگری که اجسام و ماشین‌آلات سنگین در آن بکار گرفته شده‌اند کار می‌کنید، استفاده از کلاه ایمنی را فراموش نکنید. در بخش‌ها و صنایع زیادی خطر آسیب به سر وجود دارد. برای محافظت از کارگران در برابر این آسیب‌ها، استفاده از تجهیزات ایمنی صحیح مهم است.
خیلی از افراد از استفاده از کلاه ایمنی طفره می‌روند، اما نباید نقش کلاه ایمنی در محل‌کار را دست کم گرفت. لباس ایمنی، بدون کلاه ایمنی کامل نیست. این بلاگ را بخوانید تا بفهمید که چرا کلاه ایمنی مهم است و چگونه می‌تواند شما را از برخی آسیب‌ها حفظ کند.

استفاده از کلاه ایمنی الزامی است

استفاده از کلاه ایمنی و محافظ صورت در محل کار، نه تنها مهم بلکه ضروری است. طبق دستورالعمل‌های مدیریت برنامه ایمنی و سلامت، استفاده از تجهیزات محافظت فردی الزامی است و در جایی که خطر آسیب به سر وجود دارد، استفاده از کلاه ایمنی برای همه کارمندان نیز اجباری است.

https://imeniha.com/product-category/personal-protection/helmet-work/

حافظت در برابر آسیب به سر

کلاه‌های ایمنی برای محافظت کامل از کارگران در برابر ضربه‌های شدید به سر، صدمات الکتریکی و نفوذ صدمه، که می‌تواند در اثر سقوط اجسام سنگین ایجاد شود، طراحی شده اند. کلاه ایمنی همچنین در برابر صدمات ناشی از برخورد به اشیا ثابت و رساناهای برقی که ممکن است منجر به آسیب شوند، از شما محافظت می‌کند.

حفاظت در برابر لیز خوردن، زمین خوردن و سقوط

چه در صنعت ساخت و ساز و چه در صنایع نفتی کار کنید، وجود سطح لغزنده چیز بسیار رایجی است. استفاده از کلاه ایمنی هنگام کار در جای روان یا یک واحد شیمیایی، محافظت در برابر آسیب شدید به سر که می‌تواند به دلیل لیز خوردن، زمین خوردن و سقوط ایجاد شود، را تضمین می‌کند.

افزایش احتمال زنده ماندن در حوادث

احتمال وقوع حوادث شدید در یک واحد کاری وجود دارد. در چنین موقعیتی، اگر کارگر از کلاه ایمنی استفاده کرده باشد، احتمال صدمه دیدن یا آسیب‌دیدگی شدید به حداقل می‌رسد.

میدان دید کارمندان را بهتر می‌کند

اگر کارگری از کلاه ایمنی محکم بازتابنده استفاده کند، میدان دید وسیع‌تری خواهد داشت و همچنین کلاه به تشخیص کارکنان در حال کار در طول شب و روز نیز کمک می‌کند. کلاه‌های ایمنی با رنگ متفاوت، می‌توان بازدیدکنندگان یا افراد غیر شاغل که وارد محل کار می‌شوند را نیز متمایز کرد. کلاه‌های ایمنی در رنگ‌های مختلفی وجود دارند که نشانگر نقش‌های متفاوت افراد حاضر در محل کار هستند. ناظران همیشه از تمام افرادی که در محل کار می‌کنند مطلع نیستند، پس تمایز رنگ کلاه ایمنی تشخیص آنها را آسان می‌کند.

  • سفید : برای مدیران، عوامل ذی صلاح و مامورهای وسایل نقلیه
  • سیاه : برای ناظر کار
  • زرد : کارگران
  • خاکستری : بازدید کنندگان محل کار
  • قرمز : آتش‌نشانان
  • سبز : ماموران ایمنی
  • آبی : متخصصین برق، نجارها، و سایر عوامل فنی

باعث حفاظت در برابر نور خورشید می‌شود

قرارگیری طولانی مدت در زیر نور خورشید به دلیل تماس اشعه های مضر فرابنفش سلامت کارگران محل های ساخت و ساز را به خطر می اندازد. به همین دلیل، کلاه‌های ایمنیِ دارای لبه‌های پهن ایده‌آل اند؛ چون به اندازه کافی در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کنند. این امر به کاهش احتمال گرمازدگی و خستگی کمک کرده و باعث می‌شود کارگران بتوانند مدت زمان بیشتری بدون اختلال در سلامتیشان، کار کنند.

برای اطمینان از ایمنی کامل کارگرانتان، مطمئن شوید که کلاه‌های ایمنی تهیه شده برای آنها در محل کار، سالم‌ اند. همچنین از تناسب کامل آنها اطمینان حاصل کنید. اگر لازم است که کارگری در محل کار از محافظ شنوایی استفاده کند، کلاه ایمنی نباید نادیده گرفته شود. می‌توانید کلاه‌های ایمنی‌ای که در داخلشان محافظ شنوایی دارند، بخرید. برای خرید و مشاهده تمامی مدل کلاه های ایمنی و کار به فروشگاه اینترنتی ایمنی ها مراجعه نمایید.

 

چطور غذاهای مفید بر سلامت پوست و زیبایی موثر هستند

چطور غذاهای مفید بر سلامت پوست و زیبایی موثر هستند

پوست شما آینه درونتان است. همان‌طور که رژیم غذایی نامناسب باعث چاقی، دیابت و بیماری قلبی می‌شود، تغذیه مناسب هم روی سلامت و زیبایی پوست تأثیر می‌گذارد. ارتباط بین تغذیه و سلامت و زیبایی پوست حقیقتی است که متأسفانه اکثر افراد به آن توجهی ندارند. واقعیت این است که رژیم غذایی نامناسب می‌تواند ساختار پوستتان را تغییر داده و توانایی بدن در حفظ زیبایی و سلامت پوست را پایین بیاورد.

 

هرکسی کرم صورت محبوب خودش را دارد، اما یادمان باشد که نخستین گام برای داشتن زیبایی پوست صورت ، رعایت رژیم غذایی مناسب و تغذیه سالم است. سلول‌های جوان برای اینکه جایگزین سلول‌های پیر و مرده شوند به مواد مغذی نیاز دارند.

داشتن رژیم غذایی متعادل، مواد مغذی موردنیاز و حیاتی بدن برای حفظ نرمی، لطافت و شادابی پوست را تأمین می‌کند. پیری امری اجتناب‌ناپذیر است و چین و چروک‌ها به ‌مرور زمان روی پوست ظاهر می‌شوند. قرار گرفتن در معرض آفتاب، مواد آرایشی و شیمیایی و تغذیه نامناسب هم مشکلات پوستی ناشی از افزایش سن را تشدید می‌کنند.

مواد غذایی بلوک های سازنده هستند که بدن برای رشد، توسعه و ترمیم استفاده می کند. غذاهای سالم، گیاهان و مواد غذایی را برای انجام این کار فراهم می کنند. اگر خوب غذا نخورید، نمی توانید به درستی عمل بکنید حالا می خواهیم در مورد تغذیه جوان کننده پوست و خوراکی های زیبایی و شادابی چهره صحبت کنیم .

محققان دریافته‌اند افرادی که بیشتر از دیگران از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌کنند معمولاً به همان نسبت نیز کمتر دچار بیماری‌های پوستی به خصوص سرطان می‌شوند. همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عوامل بیرونی تاثیر گذار در سلامتی پوست و ایجاد سرطان در آن نور خورشید می‌باشد.

با این همه دلیل بد نیست شما هم کمی به فکر آموزش آشپزی باشید تا بتوانید غذاهای مفیدی را برا خودتان تهیه کنید.

در این حالت اگر بدن شما دارای ویتامین‌های C و E باشد خورشید اثر مخرب خود را بر روی پوست نمی‌گذارد. برعکس این حالت زمانی است که افراد بیش از حد از گوشت‌های قرمز، غذاهای پر چرب و فست فودها استفاده می‌کنند. چربی‌های مضر می‌توانند پوست را در برابر آسیب‌های نور خورشید مستعدکرده و سبب ایجاد سرطان پوست شوند.

دانه ها

تخم شربتی، شاهدانه، تخمه ی آفتابگردان، تخمه ی کدو و تخم کتان برای داشتن پوستی زیبا و سالم فوق العاده اند. تخمه ی کدو و تخمه ی آفتابگردان سرشار از سلنیوم؛ ویتامین A، منیزیم و پروتئین ها هستند. سلنیوم و پروتئین مانع از بروز چین و چروک می شود و ویتامین E پوست را بهتر آبرسانی و مرطوب می کند. منیزیم موجود در این دانه ها نیز میزان استرستان را کاهش می دهد. اسیدهای چرب امگا ? که در تخم کتان، تخم شربتی و شاهدانه وجود دارند نیز برای مقابله با آکنه و چین و چروک فوق العاده عمل می کنند. این دانه ها همچنین سرشار از پروتئین نیز هستند.

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار

 

در ادامه موضوع تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست باید بگوییم که جوش‌ و آکنه از معضلات سن بلوغ است که گاهی تا بزرگسالی هم دست از سرمان برنمی‌دارد. تأثیری که آکنه روی ظاهر افراد می‌گذارد، سلامت روان را هم به‌ خطر می‌اندازد. مصرف شیرینی و شکلات باعث تشدید جوش‌های پوستی می‌شود. کربوهیدرات موجود در شیر روی هورمون‌های رشد و انسولین تأثیر می‌گذارد و جوش‌های پوستی را بدتر می‌کند.

بنابراین افرادی که پوست جوش‌دار دارند یا مستعد آکنه هستند بهتر است که در مصرف لبنیات بیشتر دقت کنند. مصرف قند و شکر، نان‌های حاوی آرد سفید و بدون سبوس هم باعث بدتر شدن پوست جوش‌دار می‌شوند. غذاهای مفید برای پوست جوش‌دار حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی و مصرف آرد و برنج سبوس‌دار است.

بیشتر بخوانید : سرگرمی

تغذیه مناسب پوست چرب

 

در ادامه موضوع تأثیر تغذیه بر زیبایی پوست باید بگوییم که تغذیه، تأثیر مستقیمی روی چرب شدن پوست صورت و بدن دارد. بهترین راه برای حفظ تعادل غده‌های چربی پوست این است که مصرف خوراکی‌های چرب را کم یا حذف کنید. فیبر، خیار، گریپ فروت، مواد غذایی سبوس‌دار، نوشیدن آب کافی، آجیل‌ها، موز و آووکادو از غذاهای مفید برای پوست چرب هستند که می‌توانید در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید.

 

 اگر به ‌دنبال تغذیه مناسب پوست چرب هستید در مجله اینترنتی بیان شده که باید بدانید که مصرف برخی خوراکی‌ها باعث تشدید چربی پوست می‌شود. بنابراین بهتر است مواد غذایی مثل شکرهای مصنوعی، گوشت چرب، آرد غنی‌شده، کافئین، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، نوشابه‌های گازدار، الکل، و غذاهای ادویه‌دار و شور را از رژیم غذایی روزانه‌تان کنار بگذارید.

پروتئین‌ها

 

قسمت عمده‌ی پوست ما انسان‌ها از پروتئین تشکیل شده است که در این میان یکی از مهم‌ترین پروتئین‌های حافظ سلامت و زیبایی پوست کلاژن است. کلاژن با ایجاد خاصیت انعطاف پذیری از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری کرده و سبب ترمیم بافت‌های سلولی می‌شود. همانطور که می‌دانید پروتئین‌ها نمی‌توانند از طریق لایه‌های پوست به داخل آن نفوذ کنند بنابراین شما فقط می‌توانید از طریق تغذیه این مواد را تامین کنید. منابع غنی پروتئین را می‌توانید در انواع گوشت، ماهی، مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، شیر و لبنیات بیابید.

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات دارای مواد معدنی، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز پوست و بدن هستند که شما برای داشتن پوستی زیبا و سالم نیاز دارید روزانه به مقدار کافی از این مواد مصرف کنید. تمام میوه‌ها سرشار از ویتامین B وهستند. علاوه بر این به علت داشتن فیبر بالا می‌توانند آب زیادی را ذخیره کرده و آبرسانی به پوست را تضمین کنند.

https://llk.dk/wyj4r7

 http://s.ecmaps.de/mlqyd

 

https://writeablog.net/faheemkhatri4/gr-w-m-hy-trhydkhwrsywntqkhwb

https://www.zupyak.com/p/3470293/t/gr-w-m-hy-trhydkhwrsywntqkhwb

https://www.launchora.com/story/1674973133--0

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/6595159:BlogPost:30883269

http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/296227/%D9%85%D8%AF-%D9%88-%D9%81%D8%B4%D9%86-%D9%88-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DA%86%D9%87%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1?new=1

https://www.b-webdesign.org/dir-wowonder/read-blog/140721

http://mnuhammadzaid1.unblog.fr/2023/01/29/%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%85%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c%da%a9%d9%87%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af%d8%a8%d8%af%d8%a7 /

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/360054

https://friend007.com/read-blog/49502

https://gab.com/gexica3481/posts/109771114389315197